pondělí 9. listopadu 2015

Home Kitchen - místo, kde jste doma a v bavlnce

Umíte si představit podnik, kam když vejdete, tak jste se ocitli ve svém domově? Podnik, kde vše voní po dřevu a je tvořen dlouhými stoly, aby jste navázali kontakt se svým sousedem na vedlejší židli, protože jinak si nemůžete dodatečně opepřit jídlo?

zdroj


Jeden podnik existuje, jmenuje se Home Kitchen a já vám dnes vysvětlím proč nebudete už nikdy chtít mít pepřenku na každém stole...





Existuje totiž pán, Mirek Strakoš,  kterému vadilo, že lidé se nebaví mezi sebou, pokud se nejedná o vlastní kamarády, příbuzné nebo spolu-příchozí... Tento pán postavil na Jungmannové ulici restauraci a dal na jeden jediný stůl sůl a pepřenku... Pokud jste chtěli dochutit své jídlo, tak jste museli danému člověku sami říct. Obsluha by vám jí možná ochotně podala, ale zabili by jste pointu tohoto kouzla. Lidé se mají poznávat a komunikovat nejen se svými.



"V roce 2007 bylo jasné, že v home kitchen nebudou na stolech ubrusy, obsluha nebude nosit u krku motýlka a jídlo bude každý den jiné a čerstvé. A navíc si celý interiér navrhne v duši skrytý architekt Mirek Strakoš sám. Jenomže zatím nikde v Praze nebylo místo, kde by představy ožily…"

Dnes je již pepřenek a solniček v HK samozřejmě více, ale princip zůstává stejný - místo kde se cítíte jako doma a nemáte problém s komunikací s ostatními lidmi.



Co však nezůstalo stejné je počet, počet podniků Home Kitchen v Praze. Nyní jsou již tři a zanedlouho budou 4 a v duše skrytu doufám, že ta pátá bude brněnská, protože jsem přes milého číšníka vzkazovala panu vedoucímu, že nám v Brně chybí =)




Nyní sedím v pohodlném ušáku na Starém městě, popíjím domácí limonádu a sepisuji Vám tento článek na mobilu, a to je co říct, protože na mobilu články nikdy nepíšu!!!


Jsem po obědě, měla jsem grandiózní rissotto s gorngonzolou a listovým špenátem a pro mě se v největším městě této země zastavil čas! Za chvíli si objednám domácí trhanec s ovocem... Slovo domov zde ještě dnes několikrát uslyšíte!!!





Za mými zády se nachází velký masivní na míru vytvořený regál, kde je nepřeberné množství knížek, které bych chtěla přečíst, ale jak já nesnáším nedočtené knihy!!! Nad nimi je projektor a velké stereo ze kterého se line postmoderní uklidňující hudba. Regál je tak důmyslný, že v něm můžete i sedět a číst si. Koukám se velkým francouzským oknem na útulnou zapršenou zahrádku a úplně si představuji,  jak by to bylo plné lidí a mě by ovíval jarní navoněný vzduch. Přede mnou se nachází jediné dva stoly. Jeden je pod plátnem, který vybízí ke tvoření. Zde bych každodenně naplňovala svoje povinnosti kdyby se mi splnil sen a stala bych se redaktorkou. Vprostřed místnosti je druhý stůl a ten jediný bych označila za jídelní. Nic mě tu neruší, nic tu nepřebývá ani nechybí.
Kdybych tu nebyla sama, tak nesmím telefonovat a rušit ostatní. Tohle místo je vytvořeno pro rozvinutí vaší kreativnosti.


O víkendech je sem dětem vstup zakázán a to já velmi vítám, když mohou být kavárny pro matky s dětmi, tak proč by to nemohlo býti jinak?




Asi si říkáte "to je pěkně malý"... Ano je, ale já zde hovořím pouze o klubu, který náleží k restauraci Home Kitchen na Kozí 5. Samotná restaurace leží vepředu a je narvaná k prasknutí i v sobotu na oběd. Kromě úžasného baru, otevřené kuchyně a nejlepších číšníků, tam naleznete i stůl na kterém je vystavené veškeré jídlo, které se dnes vaří... Stále menu? Zapomeňte to se tady nevede a každý den zde naleznete něco jiného!!!

zdroj


Úplně vypnout dokážu jen tady, ať jde o Holešovice, klub a nebo o plnou restauraci v přední části na Kozí 5. Když jsem poprvé vstoupila do Home Kitchen, tak jsem se doslova a do písmene rozplakala štěstím. Cítila jsem, že jsem našla svojí oázu klidu. Z regálu na mě mlsně pokukovali čerstvě upečené chleby a bagety, na výstavce se nacházeli jen samé dobroty a dodnes nezapomenu, že ty lívance na tu snídani byly ty nejlepší lívance v mém životě, aby taky ne... Lívance pečou podle receptu Jamieho Olivera.
Kuchyně založená na tradicích našich babiček, ale i třeba takové ikony jako je Gordon Ramsay.

zdroj


Myšlenka na netradiční bistro se zrodila v roce 2004. Chtěli jsme vytvořit místo, kde se stírají rozdíly mezi kuchyní a restaurací, kde personál volně proplouvá mezi zákazníky a kde se potkávají lidé z různých světů. Manažeři, studenti, pražští starousedlíci… A tak vznikl koncept home kitchen.




--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Takže jsem zpět v realitě, článek byl utnut, protože přišel milý pan číšník (jeho jméno bohužel nevím, ale byl to milý Syřan, díky za skvělý den =) a pak jsem se již musela přemístit na Barrandov. 


Pokud Vás předchozí část neokouzlila, tak nyní, sedící v práci již tu atmosféru nedokážu přenést. Home Kitchen je série neskutečně povedených podniků. Nejlépe to vystihla moje Lenka, když mi volala a místo pozdravu řekla "tak co, jak je v ráji?"... Tak se přesně cítím - V RÁJI!



pardon, ale zažil někdo takový luxus na toaletách středně cenové restaurace? já teda ne!

Někdo si teď určitě myslí, že mi za tento článek někdo určitě zaplatil, dal mi v HK zadarmo najíst nebo tak něco... Zklamu Vás, tento článek vznikl jen a pouze z mého přesvědčení a neskutečného nadšení.




Home Kitchen se dokáže stát mým druhým domovem, navozuje ve mě pocit štěstí, i když ho navštěvuji tak sporadicky a málo =( Každý den si čtu jejich nabídku jídel a jen si říkám "achjo, proč jste tak daleko"... Žádný z restauračních zařízení, které jsem v posledních letech navštívila nikdy nezaplavil moje srdce, tak mocnou silou. Žádný nedokázal to, abych o něm básnila minimálně jednou týdně, a už vůbec žádný podnik si nevysloužil to, že ho všem na potkání doporučuji a to mluvím nejčastěji samozřejmě především o těch brněnských podnicích. Určitě jste si všimli, že o těchto věcech na blogu nikdy nepíši, přijde mi, že každý máme to svoje a tam si chodíme... Někdo chodí do Skogu a nemůže si ho vynachválit, já tenhle podnik nemůžu ani vidět... Jenže Home Kitchen vybočuje z řady vším na co jsme byli zvyklí a proto si toto místo zde vysloužil.


Pokud chcete tento skvělý podnik sledovat, tak si nezapomeňte zalajkovat jejich stránku na FB zde.
Home Kitchen má v každodenní nabídce vždy i vegetariánské jídlo (min. jedno), polévky a dezerty. Z nápojů naleznete klasickou nabídku včetně domácích limonád, buď vytvořených a nebo v lahvích. Logo HK je promyšlené a skvělé, je využíváno na veškerém nádobí, ubrouscích atd. Při servírování Vám samozřejmě přistane teplý talíř (tam, kde tento standart neobdržím se již nikdy neobjevím).
Home Kitchen vaří jen z Bio produktů a podporuje Fair Trade... Na co čekáte? Utíkejte do HK, hlavně vy Pražáci =) 



Znáte tento podnik?  Líbí se Vám tento koncept na poznávání nových lidí? A vlastně celkový koncept? =)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za Vaše komentáře a Váš čas =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...