úterý 29. září 2015

Brno, you are best...

Tenhle článek mě nenapadl nějak sám, ale přečetla jsem si ho u jedné kamarádky - zde... a řekla jsem si "sakra, proč ty nemáš článek o tom co zbožňuješ nejvíc?"...

Tak tady je! Proč bych v téhle zemi nikdy neodešla z Brna?



1) Akorát


Je prostě akorát! Kromě Žabin nebo konce Bástru jste na všechny strany stejně... a uznejte, není krásné stát na hlavase a vědět, že ať sednete na jakoukoliv stranu, tak pojedete stejně dlouho?

2) Morava ve velkém


Každý Vám řekne, že moraváci jsou nejmilejší, nejsdílnější a vlastně úplně nejlepší lidi v ČR... Je to taková ta sluníčková oblast... Kromě protivným cajzlům (to není hanlivé označení pražáků, ale prostě nářečí ;) všem rádi pomůžeme, poradíme atd... Teď si tohle představte ve velkoměstě a to je prostě Brno! P.S. Neberte tu blbou náplavu a lonťáky co nám tady otravují život

3) O prázdninách se ukážou ti pravý


Je to bod k předešlému bodu... Holt jsme město studentů a lonťáků a to mě nehorázně štve... Já vám taky nejezdím denodenně otravovat život na vesnici. Jednou jste si vesnici vybrali tak tam i pracujte...
Oč jde? Přes školní rok je Brno přecpané, všude jsou kolony a z každýho rohu slyšíte blbou slovenštinu, nejlépe na pracovní pozici, která ochuzuje nás brňáky o práci...
Proto miluju prázdniny... Zůstavájí jen ti rodilý a cizinci na dovolené... Projděte se někdy po Masaryčce nebo Čáře v létě a uvidíte tu krásu!
Připomíná mi to Český Krumlov - absolutně zabitý v letním období a ztrácí svoje kouzlo, ale v zimě? WOW!

4) Hantec


Prý pravým hantecem neumí mluvit nikdo. Již je zcela mrtvý a možná ho najdete u rodilého 80letého dědečka... To však neznamená, že nezachováváme tradici! Tady prostě jezděj šaliny, chodíme dveřmama, valíme se na prýglu (dohady o tom zda tam patří i/y jsou častým tématem u opileckých seancí =D ), rožínáme, krůžláme erteple nebo zemáky a jiné skvělé věci...
Před dvěma dny zde byl kamarád z Ostravy... Ta jejich řeč to je pecka, ale hlavně mi řekl, že mám prostě rozkošnou brněnštinu! To je jak kdyby mi vyznal lásku =D Nehorázně zahřálo u srdíčka =D
Tož tedy zkama jsi ty? =)

zdroj


5) Rozjezdy


Jsem prý divná, ale já to miluji... Každý ví, že v Brně se sjedou všechny rozjezdy na nádr a ztama se rozjíždí do všech koutů našeho velkoměsta... a co, že to miluju? To, když padne ta minuta celé nebo půl a všichni naráz nastartují autobusy a vše se to rozjede... to je jak filharmonie...

zdroj


6) Nerozrůstáme se


Praha je jen seskupení vesnic... Každý umí zblajznout vesnici a dát jí nálepku Praha 157 nebo kolik už těch Prah je... Původní Praha nikdy nebyla, není a nebude větší než původní Brno - to mě přivádí k tomu, že my máme větší nárok na to, aby jsme byli hlavní město =D
A my jsme prostě řekli NE! Brno se nerozrůstá, hranice jsou dané a i když třeba Šlapanice by si zasloužili býti Brnem, tak se tak nikdy nestane! Brno je jen jedno a to je ta krása!

7) Když si dáte sraz, nemusíte říkat kde...


Myslím si, že i toto je rarita... Několikrát se mi již stalo, že jsme se s kámošema domluvili, že jdeme na škopek (lidově se tomu tak říká, pivo nepiju =D) a zavěsili jsme telefony... A světe se div se, fakt jsme se sešli v danou hodinu... a proč? Protože v Brně se sráží lidi jen na jednom fleku - na nádru pod hodinama... Všechny spoje ze všech čtvrtí tam prostě jedou. Myslím, že i hodiny na čáře jsou už mrtvý (tam se teď chodí do freshe na hot dogy, maj i vege verzi =P) ...

zdroj


8) Vždy někoho potkáte


Je jedno zda jste rodilý nebo zde už žijete třeba 5 let... Asi je to nějaké kouzlo, ale nikdy se mi nestalo, že kdykoli jdu po centru Brna, že bych někoho nezahlídla, někoho koho znám... Nemusí to být vždy nejlepší kámoš, ale třeba kámoš kámoše se kterým jste támhle pili na hodech a v nejhorším případě někdo kdo se stal Vaším nepřítelem =D Tady nikdy nejste sami!

9) Neustále je kam chodit


Když se mě někdo zeptá na nějaký podnik kam půjdeme pít/jíst/tančit, tam vždy vyhořím... Prostě se mě neptejte... Tady se vše neustále mění a já to nestíhám... Čéháčko již není čéháčkem, ale Zlatou lodí, do Caribicu už chodí jen... jak to sakra říct a nebýt sprostá =D... jen povolný 15tky a nagelovaní blbečci... Vše se tady mění, takovou rychlostí, že to je nadlidský úkol...
Jediný co se tak udrželo je Bláhovka a teď nám budou vrácet mlíčňák =D

10)  Okraje Brna jsou vlastně vesnice


Když to tady znáte, tak víte, kde je to nejklidnější na bydlení... Nedávno u mě byla kolegyně a řvala z balkónu "já se na to vy.eru, tady je větší ticho než u nás na vesnici"... a tak to prostě je! Miluju velkoměsto, ale na bydlení potřebuju klid, park a rychlý spoj do centra (17 minut mi to trvá)... Takhle jsem se narodila a takhle žiju i nadále na jiným konci Brna =)

11) Chaos bez kterého nelze žít


Opět navazuji na předešlý bod... Uvízla jsem na dva dny na vesnici, kde mi ujel jeden bus a musela jsem čekat na další - ZA 5 HODIN! Nešlo by o to, že jsem na vesnici, ale byla jsem na chalupě, kde prostě není jídlo ani pořádný kafe... Mrskalo mi nejen hlady (proč by o víkendu fungoval obchod?), bez kofeinu (kavárna je luxus nad jejich síly) a hlavně z toho naprostýho ticha! Byť bydlím na kraji Brna, tak neustále slyším auta a vzdáleně autobusy a trolejbusy, neustále se po čtvrti někdo pohybuje... ale tady? Tam ani nikdo venku nebyl! Jen kočka, a to ještě zabloudila..
Přežila jsem a konečně jsem stál v Brně centru a slastně si mlaskala... ten chaos, zmatek, kravál, cinkání šalin, rozvášněné rozhovory... prostě vše tepalo jak mělo a to prostě na Brně miluju!!!!

zdroj
 

12) Nemáme rádi pražáky


Ne doslova, sama mám plno přátel a hlavně kus rodiny v Praze, ale v Brně budete vždycky cajzli =D Je jedno jací jsme kamarádi či spřízněné duše... stačí chvilka a začneme si Vás dobírat za ty stupidní pojmenování jako je tramvaj, legitka, luxovat, rozsviť nebo krtek... Prostě tady si do Vás každý rád rýpne s tím se smiřte =D
Za jedním si, ale budu stát do konce života - pražáci jsou nejhorší řidiči vůbec. Na území Prahy ne, ale tady se chovají jak hovada... Já se pak nedivím, že Vám ukopávají zrcátka...

13) Místa pro klid duše


Tohle asi má každé město, i Praha... Jen musíte vědět kde, a já tady vím, kde je rozhled na celé Brno a skoro nikdo tam není, kde se dá relaxovat a čerpat inspirace při rozhledu na starou líšeň a nebo vím kde můžu ležet na trávě a hledět jen tak do nebe... Kde? To Vám neřeknu a málokdo by vám to řekl. Tyhle místa si lidi střeží, jinak by to tam bylo jak na václaváku, že? =D

zdroj


14) Šaliny přímo ve štatlu


Moc měst to nemá... Ti co to měli to rušíli se slovy - velké nebezpečí přejetí občanů... My nejsme lamy, takže to máme =D Šaliny nám lítají od Masaryčky, přes Svoboďák až po Čáru... a světe div se, nikoho to ještě nepřejelo =D Nikdo to neřeší, všem to přijde normální a spíše si říkáme, proč to kdysi někdo zakázal... On se fakt někdo nechá přejet? Vždyť je to tak easy i se sluchátkama na uších =D

zdroj
No a to je takový můj malý výčet toho, proč bych odsuď nikdy neodešla do Prahy. Proč píšu přímo Prahu? Protože nikdo nebude odcházet na šumavu (tam bych šla hned), protože tam prostě není práce a když je, tak nikdy nebude tak dobře placená jako v Brně.
Su hrdá na to, že su rodilá a to tomu tak původně být nemělo... Naštěstí můj otec pobral rozum do hrsti a tak su tu =D Strávila jsem zde nejlepších 27 let a nikdy bych to tady neměnila. Pokaždé když se odkudkoliv vracím a najednou se přede mnou rozprostře celé panorama Brna a minu ceduli, tak mi naskočí husí kůže a nahrnou se mi slzy do očí, tak moc to tady zbožňuju. Brno mě nikdy nepřestane nudit a udivovat svou krásou. 
Proč milujete svoje město? Brňácí - co vy tady ještě milujete? =)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za Vaše komentáře a Váš čas =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...